سفر وزیر مسکن به لبنان برای فراهم کردن امضای یادداشت تفاهم اقتصادی

وزیر مسکن و شهرسازی فردا با سفر به لبنان مقدمات لازم برای امضای یادداشت تفاهم اقتصادی میان دو کشور و برخی تفاهم‌نامه‌ها که تاکنون میان دو کشور امضا شده اما هنوز عملیاتی نشده‌اند را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت مسکن و شهرسازی ،علی نیکزاد که ریاست کمیسیون مشترک همکارِ‌ی‌های اقتصادی میان ایران و جمهوری لبنان را بر عهده دارد، در آستانه سفر رئیس جمهوری، فردا عازم کشور لبنان است . هدف از سفر به جمهوری لبنان آماده کردن مقدمات لازم برای امضای یادداشت تفاهم اقتصادی میان دو کشور است تا پس از حضور احمدی‌نژاد در لبنان، تفاهم‌نامه‌های قطعی شده به امضای طرفین رسیده و اجرایی شوند.
این گزارش می افزاید: طی سفر وزیر مسکن و شهرسازی به جمهوری لبنان، پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن، برخی تفاهم‌نامه‌ها که تاکنون میان دو کشور امضا شده اما هنوز عملیاتی نشده‌اند صورت خواهد گرفت تا آنها نیز هر چه سریعتر جنبه اجرایی پیدا کنند. براساس این گزارش، کارشناسان اعزامی وزارت مسکن و شهرسازی به کشور لبنان، تا آخرین لحظات روز گذشته امضای 7 سند همکاری میان دو کشور قطعی شده است و 4 سند دیگر نیز مراحل نهایی مذاکره میان طرفین را طی می‌کنند و انتظار می‌رود تا پایان امروز این 4 سند نیز امضا شوند. یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های گردشگری، محیط زیست، بهداشت و درمان، کشاورزی، نیرو، اطلاع‌رسانی و آموزشی عالی در کنار سند رسانه‌ای و سند خبرگزاری از جمله تفاهم‌نامه‌هایی هستند که با حضور رئیس جمهور کشورمان در لبنان به امضای دو طرف می‌رسند. علاوه بر سفرهای ریاست جمهوری به کشور لبنان، تاکنون 6 دوره کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور برگزار شده است که ریاست این کمیسیون در ایران بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است.

۲۰ مهر ۱۳۸۹ ۱۳:۴۳
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |