آخرین وضعیت انتقال کارکنان وزارت مسکن از تهران

در حالی که از ابلاغ آیین‌نامه اعطای تسهیلات به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متقاضی انتقال از شهر تهران چند ماه می‌گذرد، تنها یک نفر از وزارت مسکن و شهرسازی به صورت قطعی از تهران منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از اینکه اوایل امسال معاون اول رئیس جمهوری جزئیات تسهیلات بی‌سابقه دولت برای انتقال کارمندان از تهران را ابلاغ کرد و لازم الاجرا بودن آن از اول امسال را مورد تاکید قرار داد، بسیاری تصور می‌کردند که کارمندان تهران به زودی با این تسهیلات داده شده اقدامات خود را برای خروج از تهران آغاز می‌کنند، اما گزارش‌ها حاکی است که از وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان‌های تحت تابعه این وزارتخانه بزرگ تنها یک نفر به صورت قطعی از تهران خارج شده و به سمنان رفته است. بر اساس این گزارش از وزارت مسکن تاکنون هفت نفر متقاضی خروج از تهران بوده‌اند که تاکنون یک نفر از آنها از تهران خارج شده است. وزارت مسکن و شهرسازی همچنین اسامی 115 نفر از سایر وزارتخانه‌ها مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد را برای دریافت تسهیلات به سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان مسکن و شهرسازی استان‌ها اعلام کرده است. این گزارش به نقل از یک منبع آگاه اضافه می کند: در سایت وزارت مسکن و شهرسازی 94 نفر برای انتقال از تهران ثبت نام کرده‌اند که 28 نفر آنها از صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است که با کسر این تعداد نشان می‌دهد که 66 نفر مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان‌های تابعه بوده است که درخواست انتقال از تهران داده‌اند. بنابراین گزارش، برخی از این 66 نفر که درخواست انتقال داده‌اند مقصد خود را مشخص کرده‌اند، اما قرار است با برخی از آنها تماس گرفته شود تا مقصد خود را مشخص کنند. از این 66 نفر متقاضی (وزارت مسکن و سازمان‌های تحت تابعه) انتقال از تهران به سایر شهرها بیشترین تقاضا برای استان‌های مازندران ، آذربایجان شرقی و گیلان بوده است.

تسهیلات جالب دولت برای خروج از تهران

براساس این گزارش طبق بخشنامه بانک مرکزی برای خروج کارمندان دولت از تهران وام ساخت 25 میلیون تومانی، وام 20 میلیون تومانی خرید مسکن ، وام پنج میلیون تومانی تعمیرات و وام ودیعه 10 میلیون تومانی پرداخت می‌شود. در شرایط استفاده از مزایای انتقال ذکر شده است کارمندان در صورت استفاده از یک وام نمی‌تواند از سایر وام‌ها بهره‌مند شود و در صورتی که سند زمین و مسکن به نام کارمندان انتقال یابد حق انتقال آن را در مدت 10 سال ندارند. البته اگر کارمند دولت نخواهد از وام‌های خرید ساخت و یا ودیعه استفاده کند، معادل آن یک واحد مسکن مهر به نام متقاضی با مدت زمان انتظار یک ساله تحویل داده می‌شود. کارمندان رسمی و پیمانی تا سقف 50 درصد اضافه کار و برای سایر کارمندان 100 ساعت اضافه کار قابل پرداخت است.

۲۰ مهر ۱۳۸۹ ۱۳:۴۷
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |