با تصمیم جدید نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه مسکن: شرط نداشتن چک‌برگشتی و بدهی معوق در تسهیلات ساخت مسکن لغو شد

براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه مسکن، به منظور تسهیل در روند اخذ تسهیلات انفرادی اعم از ساخت یا فروش اقساطی سهم الشرکه واحدهای احداثی، شرط ممنوعیت استفاده از تسهیلات به دلیل وجود چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه مسکن، در راستای تسریع و توسعه مسکن مهر تصمیمات جدیدی اتخاذ کردند که بر اساس آن مبلغ 100 میلیارد ریال از محل یارانه بخش مسکن به عنوان کمک تشویقی اعطای تسهیلات مسکن مهر در سال 1389 به بانک مسکن پرداخت شود. بر اساس این مصوبه وزارت مسکن و شهرسازی مجاز است به منظور انجام خدمات فنی و نظارتی اداری و پشتیبانی طرح مسکن مهر در شهر‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت، مبلغ 75 میلیارد ریال به ازای هر واحد 500 هزار ریال از محل یارانه‌های بخش مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد. براین اساس، وزارت مسکن و شهرسازی مجاز است در اجرای طرح مسکن مهر از طریق تفاهم نامه با سازندگان و بانک و براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر مسکن و شهرسازی اقدام به تولید و عرضه مسکن مهر سهمیه سال‌های 1389 و 1390 کند. براساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کار گروه مسکن، به منظور حمایت از بخش مسکن و تسهیل در روند اخذ تسهیلات انفرادی اعم از ساخت یا فروش اقساطی سهم الشرکه واحدهای احداثی و در راستای تامین مسکن برای هر خانواده متقاضیان انفرادی مزبور و اعضای تعاونی‌ها از شرط ممنوعیت استفاده از تسهیلات به دلیل وجود چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی معاف می باشند.
نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه مسکن برخی از بندهای ضوابط ارایه تسهیلات مسکن به آزادگان،‌جانبازان و خانواده شهدا را نیز اصلاح کردند.
براساس این اصلاحات، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی موظف است با رعایت ماده 30 قانون برنامه و بودجه اعتبار ردیف آماده‌سازی زمین آزادگان و جانبازان 25% در صد و بالاتر را به صورت 100 درصد تخصیص پرداخت کند. همچنین درصورتی که مشمولین این مصوبه یکبار از مزایای تسهیلات یارانه های بخش مسکن استفاده کرده باشند و طی دوره وصول اقساط اثبات شود دوباره نسبت به دریافت تسهیلات یارانه‌های اقدام کرده اند با اعلام وزارت مسکن بانک عامل مکلف است نسبت به اخذ مبالغ مربوط به یارانه اضافی پرداخت شده به حساب افراد یاد شده اقدام و وجوه دریافتی را به حساب خزانه داری کل واریز کنند. بر اساس این مصوبه، پرداخت تسهیلات به افراد مشمول که در ساله ای قبل از تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال استفاده کرده اند مشروط به فک رهن و تسویه وام قبلی تا پایان سال 1388 با معرفی بنیاد مجازاست. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده‌است.

۲۴ مهر ۱۳۸۹ ۱۵:۰۱
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |