مجتمع مسکونی راین کرمان
این پروژه توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب در شهر کرمان در حال احداث می‌باشد در بلوار جمهوری شهرک بعثت شهر کرمان واقع شده است واحدهای هر یک از این بلوک‌ها یک، دو یا سه خوابه با نورگیری مناسب به صورت طبیعی طراحی شده است. در طراحی و ساخت مجتمع مسکونی راین سعی شده تا فضای بیرونی مجموعه، مکانی برای گرد هم آمدن جامعه‌ای با طیف سنی مختلف را فراهم آورد. طراحی این فضا از حیاط مرکزی خانه‌های قدیمی الهام گرفته شده ایت. محوطه‌‎ای باز و سبز در بین ردیف بلوک‌های شمالی و جنوبی که فضای بازی کودکان و هیمن‍ن‌طور استفاده ساکنین را فراهم می‌کند و جدا از این فضا، واحدهای همکف از امکان استفاده‌های خصوصی در عنوان حیاط برخوردارند. استفاده از آجر به عنوان مصالح ساختمانی غالب در این پروژه، هویت بومی این مجموعه را حفظ کرده و ظواهر گرم و زنده به محیط داده است. همچنین فضای سبز مجموعه و نع پوشش گیاهی واقع بر سطوح مختلف، یادآور اقلیم کویری کرمان است. در طراحی واحدهای این مجموعه سعی شده کیفیت فضایی هر واحد حفظ شود، نور مناسبدر فضا از سمت شمل و جنوب بتابر و چرخش پلاتی آن‌ها روان و خوانا با عملکرد واحدها باشد.

موارد شاخص در طراحی مجموعه مسکونی راین

  • ارتقاء کیفیت معماری، بهبود کارایی، سازماندهی فضاهای داخلی، ایجاد سیرکولاسیون مناسب
  • به کارگیری نور و تهویه مطلوب طبیعی به واسطه‌ی استقرار مطلوب فضاهای عمومی و خصوصی
  • طراحی مدرن، استفاده حدالقلی از تزئینات، ساده سازی فرم ها، رنگ‌بندی سطوح، مدولاسیون کف‌ها و دیوارها، ایجاد فضایی آرام بخش و راحت برای ساکنان مجموعه با استفاده از مصالح و تجهیزات ساختمانی با کیفیت مرغوب
  • برخورداری از چشم‌اندازی زیبا رو به محوطه‌ی سبز مجموعه
  • کنترل نفوذ صدا و آکوستیک در بخش‌های مختلف برای واحدهای مسکونی
  • ایجاد محیطی دلپذیر برای گذراندن اوقات فراغت ساکنان در محوطه‌ی سبز مجموعه(محوطه‌سازی، مبلمان، زمین بازی، آب‌نما و نورپردازی)
6340.75
12900
6
4 و 5
69
دارد
آجر
دارد
دارد
محوطه‌ اختصاصی
محل بازی کودکان
آسانسور
فضای سبز
نورپردازی
زمین بازی
آب نما
مبلمان
نورپردازی
سیستم اعلام و اطفاء حریق