با توجه به افزایش روز به روز اطلاعات سازمانها و نیاز مبرم جهت مدیریت این حجم اطلاعات، مدیران سازمانها به دنبال راهحلی برای یکپارچهسازی اطلاعات پخش شده در سازمان هستند تا بتوان به سهولت به اطلاعات لازم دسترسی پیدا نمود. پورتال محیطی یکپارچه برای پرسنل سازمانها ایجاد میکند تا محتوای اطلاعات سازمانی را برای مدیریت، طبقهبندی و ارتباط با نرمافزارهای کاربردی مورد استفاده را به آن بسپارند. همچنین پورتال به کارکنان این سازمانها کمک میکند که به طریق موثرتری با مشتریان و شرکای تجاری سازمان در ارتباط باشند. کاربران پورتال میتوانند اطلاعات خود را به اشتراک گذارند و با بقیه اعضای تیم همکاری کنند تا اینکه به اهداف تجاری خود برسند.