وزیر مسکن وشهرسازی: 300 هزار واحد مسکن مهر تا پایان زمستان به بهره برداری می رسد

وزیر مسکن وشهرسازی با اشاره به بهره برداری از 140 هزار واحد مسکن مهر تا پایان آذر ماه در استانهای کشور گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، 300 هزار واحد نیز تا پایان زمستان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، 'علی نیکزاد' روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای مسکن مهر شهر جدید پرند در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی اکنون در کشور در دست ساخت است که یک میلیون آن شهری و مربوط به متقاضیان مسکن مهر است. وی اظهار داشت: 600 هزار واحد مسکونی امسال در روستاها مقاوم سازی و یکصد هزار واحد نیز در بافتهای فرسوده با استفاده از خط اعتباری مسکن مهر ساخته می شود.
وزیر مسکن وشهرسازی گفت: براساس برنامه ریزی، قرار بود فوندانسیون واحدهای مسکن مهر تا آخر شهریور امسال انجام شود که در سال همت مضاعف و کار مضاعف و به لطف خدا این کار پایان یافت. وی با اشاره به افتتاح 500 هزار واحد مسکونی تا پایان شهریور 1390 افزود: ساخت 50 هزار واحد از یکصد هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تا آخر امسال انجام می شود و 260 هزار واحد مسکونی روستایی نیز برای مقاوم سازی عقد قرارداده شده است.
نیکزاد گفت: کار بزرگی در بخش مسکن در دست اجراست که این اقدامات با توجه به قانون مترقی که وجود دارد و حمایت مجلس، رییس جمهور، اعضای هیات دولت و پشتیبانی معاونان رییس جمهور صورت می گیرد. وی با اشاره به خط اعتباری درنظر گرفته شده اظهارداشت: اکنون در هیچ نقطه ای از کشور مشکل پرداخت تسهیلات 100 میلیون ریالی قرض الحسنه برای ساخت مسکن روستایی نداریم. وزیر مسکن وشهرسازی گفت: در استانهای البرز و تهران چهار شهر جدید داریم که در پرند یکصد هزار واحد، هشتگرد 80 هزار، پردیس 60 هزار و در اندیشه 10هزار واحد مسکن مهر درحال ساخت است. وی بیان داشت: درخواستی که از دولت و مجلس داریم این است که در تامین اعتبارات ساخت تاسیسات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، درمانگاه و ورزشگاه به ما کمک کنند.
نیکزاد گفت: در زیر ساختها، آماده سازی زمین، تکمیل ساختمان، ارایه زمین، تسهیلات و انبوه سازان هیچ مشکلی وجود ندارد. وزیر مسکن وشهرسازی به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه از واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند دیدن کردند

۲۹ آذر ۱۳۸۹ ۱۶:۱۵
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |