وزیر مسکن خبر داد: دستور احمدی‌نژاد به 3 وزیر برای تامین آب، برق و گاز مسکن مهر پرند

وزیر مسکن از دستور رئیس جمهور به وزرای نفت، نیرو و ارتباطات برای تامین برق، گاز، آب و تلفن واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی نیکزاد در حاشیه بازدیدی که روز پنج شنبه از واحدهای در دست ساخت مسکن مهر در شهر جدید داشت، افزود: با توجه به دستوری که رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت به وزرای نیرو، نفت و ارتباطات در خصوص تامین آب، برق، گاز و تلفن واحدهای مسکن مهر شهر جدید پرند دادند، هیچ مشکلی در پرند از بابت تامین این لوازم نداریم. وی در این بازدید با اشاره به شتاب مضاعفی که در ساخت مسکن مهر در شهر جدید پرند وجود دارد، تاکید کرد: خواستار تسریع در ساخت این پروژه ها هستیم چرا که ما امسال عمده واحدها را به مردم تحویل خواهیم داد. وزیر مسکن در خصوص آورده افراد برای واگذاری واحدهای ساخته شده مسکن مهر انبوه سازان گفت: آورده متقاضیان جهت واگذاری واحدهای آماده واگذاری به لحاظ مشاعاتی که واحدها دارد، بین 5 تا 10 میلیون تومان متفاوت می باشد. نیکزاد در خصوص تاخیر برخی شرکتها در واگذاری واحدهای مسکن مهر پرند نیز گفت: در بازدیدی که در نیمه دوم سال 88 از شهر پرند داشتم هیچ واحد مسکن مهری در پرند ساخته نشده بود و به غیر از یکی دو تعاونی نیز هیچ واحدی در پرند در دست ساخت نبود، در عین حال ما مراقبت و پیگیری می کنیم که این تعاونیها نیز سریعتر واحدها را بسازند. وی در ادامه افزود: در نیمه دوم سال 88 بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ساخت واحد های مسکن مهر شروع شد و در سال 89 به اوج خودش رسید که با این حساب عمده تحویلها در سال 90 خواهد بود.
وزیر مسکن در واکنش به انتقاد از واگذاری ساخت و ساز مسکن مهر به پیمانکاران خارجی در شهر پرند گفت: در کشور یک میلیون و 800 هزار واحد مسکن در دست ساخت می باشد و در مقابل این تعداد، واگذاری 30 تا 40 هزار واحد به انبوه سازان خارجی اتفاقاً خوب است برای اینکه اینها قدرت جمهوری اسلامی ایران در ساخت و ساز را بدانند و فکر نکنند که در ساخت و ساز مسکن پیشرو هستند. نیکزاد گفت: در شهر جدید پرند در 100 هزار واحدی که در دست ساخت داریم، 16 هزار واحد توسط شرکت خارجی در دست ساخت است که این پیمانکار این تعداد را در یک سال در دست ساخت دارد.

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۶:۳۲
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |