معاون وزیر مسکن در گفت‌وگو با فارس خبر داد: بسته پیشنهادی اخذ مالیات مضاعف از خانه‌های خالی در راه وزارت اقتصاد

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن از تهیه بسته پیشنهادی اخذ مالیات مضاعف از خانه های خالی از سکنه خبر داد و گفت: این بسته پیشنهادی بزودی به وزارت امور اقتصادی و دارائی ارائه می شود.

ابوالفضل صومعلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا چارت سازمانی وزارتخانه مسکن و راه مشخص شده است گفت: چارت سازمانی وزارتخانه مسکن و راه هنوز مشخص نشده است و چون دقیقا از آن اطلاعی در دست نیست نیکزاد وزیر مسکن دستور داده که تا زمان قطعی شدن این ادغام توسط مجلس، اطلاعات پراکنده نیز بیان نشود. وی ادامه داد: اگر هیأت دولت این ادغام را به مجلس ارائه و آنرا مطرح کرد احتمالا مجلس فردا وارد بحث ادغام این دو وزارتخانه می شود. وی گفت: ابتدا باید مجلس به ادغام این دو وزارتخانه نظر بدهد و سپس وارد بحث‌های بعدی شویم.

توسعه افقی شهرسازی برای برخی شهرها سخت است

وی در پاسخ به این سوال که طرح عظیم تحول شهرسازی اعلام شده توسط رئیس‌جمهوری چیست که برای همیشه قیمت مسکن را پایین خواهد آورد اظهار داشت: در جریان این موضوع نیستم. وی در پاسخ به این سوال که وزیر مسکن خبر داده که دولت در نظر دارد شهرسازی را به جای گسترش عمودی به سمت توسعه افقی هدایت کند آیا اجرای این طرح شدنی است گفت: برای برخی از شهرها یک مقدار سخت است اما برخی از شهرها قطعا باید این گونه شود.

اخذ مالیات از واحدهای خالی از سکنه

صومعلو در پاسخ به این سوال که سرانجام طرح شناسایی خانه‌های خالی از سکنه به کجا رسید گفت: کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی در حال تهیه یک نظرخواهی هستند تا آن را به وزارت امور اقتصادی و دارائی برای اخذ مالیات مضاعف ارائه کنند.
وی ادامه داد: یک عده از کارشناسان پیشنهاد داده‌اند که برای خانه‌های خالی از سکنه مالیات مضاعف دریافت شود که این واحدهای مسکونی خالی از سکنه باقی نماند. معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: آماری که در سال 85 برای واحدهای خالی از سکنه گرفته شد حدود 65 هزار واحد مسکونی بود اما در حال حاضر این تعداد به نزدیک 100 هزار واحد مسکونی می‌رسد. به گفته وی، کارشناسان وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد خود را در خصوص اخذ مالیات مضاعف از واحدهای خالی از سکنه به زودی به وزارت اقتصاد خواهند داد تا آنهایی که مسئول کار هستند در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

کنترل منطقه‌ای اجاره‌بها برای 22 منطقه تهران

صومعلو در پاسخ به این سوال که بحث کنترل منطقه‌ای اجاره‌بها برای 22 منطقه تهران به کجا رسید گفت: ما از تمام بنگاه‌های مسکن 22 منطقه تهران نظرات را جمع‌اوری کرده‌ایم اما آنها گفتند که اگر قیمت حداقل و حداکثر برای منطقه‌ای تعیین شود بهانه به دست برخی می‌افتد تا قیمت‌ها را بالاتر ببرند و قیمت‌های حداقلی را رعایت نمی‌کنند.
 

۱ خرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۵۹
خبرگزاری فارس - واحد روابط عمومی شرکت |