موفقیت مهندسان ایرانی درمقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی

موفقیت مهندسان ایرانی درمقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر حوادث طبیعی
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: هم اکنون بیشتر ساخت و ساز در کشور با رعایت اصول فنی و بر اساس نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود و مهندسان ایرانی در طرح مقاوم سازی ساخت و سازها در برابر حوادث طبیعی عملکرد موفقی داشته اند.

گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت حاکی است، 'علی نیکزاد' اظهار داشت: با توجه به ساخت و سازهای جدید، دیگر درباره میزان خسارت های ناشی از زلزله هایی که در روستاهای کشور رخ می دهد نگرانی زیادی وجود ندارد و در شهرها نیز ساخت و سازها با نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می شود.
وی ادامه داد: به طور مثال در زلزله اخیر کرمان که از نظر قدرت نزدیک به زلزله بم بود، به دلیل زحمات مهندسان و نظارت های کافی بر ساخت و ساخت ها، خوشبختانه شاهد تلفات جانی و مالی بالایی نبودیم.
نیکزاد افزود: در طول فعالیت دولت نهم و دهم، ساخت یک میلیون و 600 هزار واحد روستایی در دستورکار قرار گرفت که تاکنون یک میلیون واحد آن به اتمام رسیده است. سرپرست وزارت راه و ترابری در پایان درباره احداث خط آهن شیراز – بندرعباس نیز اظهار داشت: تفاهم نامه احداث راه آهن شیراز – بندرعباس به صورت فاینانس(تامین اعتبار) امضا شده و بر اساس آن 85 درصد از اعتبارات این طرح توسط متقاضی و مابقی توسط دولت تامین مالی می شود که هم اکنون مشغول انجام مراحل مقدماتی آن هستیم.
 

۸ خرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۵۰
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |