نیکزاد: سازندگان مسکن در بافت فرسوده از تسهیلات با سود 15 درصد بهره مند می شوند

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس مصوبه هیات دولت، سازندگان مسکن در بافت فرسوده شهری از تسهیلات با نرخ سود 15 درصد بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا 'علی نیکزاد' صبح شنبه در فرودگاه بجنورد در جمع خبرنگاران افزود: برای اعطای وام به سازندگان مسکن در بافت فرسوده هماهنگی لازم با بانکهای عامل صورت گرفته است و بانکها موظف به پرداخت این تسهیلات شدند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی در سال جاری 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری کشور ساخته می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین براساس مصوبه هیات دولت، انبوه سازانی که از زمین ملکی برای ساخت حداقل تا پنج واحد استفاده کنند، تسهیلات با نرخ پایین دریافت خواهند کرد.

نیکزاد افزود: بانکها به این افراد تسهیلاتی با نرح تسهیلات مسکن مهر می پردازند و انبوه سازان باید واحدهای در دست ساخت را پس از اتمام طرح دراختیار افراد واجد شرایط دریافت مسکن مهر قرار دهند.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در سال جاری یک و نیم میلیون واحد مسکن مهر در دست احداث است که تا سال 92 تمام این واحدها طبق برنامه زمان بندی شده به بهره برداری می رسد.

نیکزاد افرود: 300 هزار واحد از این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی کشور با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مابقی با نظارت راه و شهرسازی در شهرها ساخته می شود.

وی شمار واحدهای مسکونی مهر افتتاحی در شهرهای زیر 25 هزار نفر را حدود 180 هزار واحد اعلام کرد. ک/2

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰