صدور بی‌سابقه یک میلیون و 200 هزار پروانه ساختمانی در سال 1386

صدور بی‌سابقه یک میلیون و 200 هزار پروانه ساختمانی در سال 1386
خبرگزاری فارس: وزیر مسکن و شهرسازی از صدور یک میلیون و 200 هزار پروانه ساختمانی در کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: صدور این میزان پروانه ساختمانی در کشور در یک سال تاکنون بی‌سابقه بوده و حجم عظیم ساخت و ساز در کشور در حال رخ دادن است.

محمد سعیدی کیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: صدور حدود یک میلیون و 200 هزار پروانه ساختمانی در سال گذشته (در شهرها و روستاها) حاکی از این است که سال گذشته و امسال، سال رونق ساخت و ساز بوده و خواهد بود که آمارها حاکی از سندیت صحبت‌های بنده است.
وی ادامه داد: این آمارها حاکی از این است که حجم عظیم ساخت و ساز در کشور در حال رخ دادن است بنابراین تحلیل بنده از بازار مسکن سال جاری این است که امسال ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن رونق خواهد داشت.
وزیر مسکن و شهرسازی در خصوص آینده بازار مسکن و احتمال رشد قیمت مسکن گفت: طبیعی است که نقدینگی سرگردان به هر بخشی از اقتصاد کشور سوق پیدا کند آن بخش دچار رونق و افزایش قیمت می‌شود.
سعیدی کیا افزود: پس این موضوع برای بخش مسکن نیز قابل تصور است البته اگر اقتصاد دان های کشور به گونه ‌ای نقدینگی را تنظیم کنند که این نقدینگی در بخش‌های مختلف تقسیم شود تعادلی که بخش مسکن در شش ماهه دوم سال 86 داشت سال جاری هم این تعادل حفظ خواهد شد.
وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: منظور بنده از تعادل بخش مسکن به معنای رکود نیست اما به هر حال باید اذعان کرد که اگر نقدینگی‌های سرگردان به بخش مسکن هجوم بیاورند مسکن گران می‌شود.

۲۰ فروردین ۱۳۸۷ ۰۸:۲۴
خبرگزاری فارس |