سیاست های بانک مسکن در شش ماهه دوم امسال تغییر می کند

مخبر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل بانک مسکن در دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس، سیاست های این بانک در بخش مسکن را تشریح کرد.

"ابوالقاسم رحمانی " روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،افزود: بر اساس گزارش "حسن کاری " مدیر عامل بانک مسکن ، این بانک در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 20 تریلیون ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.
وی با بیان اینکه هشت تریلیون و 500 میلیارد ریال از این تسهیلات به ساخت بیش از 140 هزار واحد مسکونی اختصاص یافته است ، اظهار داشت: 10 تریلیون ریال از تسهیلات اعطایی بانک مسکن نیز به خریداران خانه ، ارائه شده است.
مخبرکمیسیون عمران مجلس در ادامه از کاهش 12 درصدی اعطای تسهیلات مسکن در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تاکید کرد: این امر به دلیل کم تحرکی بازار مسکن و کاهش سپرده های بانک مسکن ، بوده است.
وی سپس با اشاره به اینکه بانک مسکن در شش ماهه دوم سال 87 سیاست جدیدی را در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان اجرا خواهد کرد،افزود: تا کنون 30 درصد تسهیلات این بانک به ساخت واحدهای مسکونی و 70 درصد به خرید خانه اختصاص می یافت که در شش ماهه دوم امسال تسهیلات اعطایی برای ساخت واحدهای مسکونی به 50 درصد افزایش خواهد یافت.
رحمانی همچنین یادآور شد: براساس سیاست جدید بانک مسکن ، انتقال تسهیلات از کلان شهرها به شهرهای کوچک بلامانع است و حتی در شهرهای کوچک قابلیت تجمیع تسهیلات دو نفر برای خرید یک واحد مسکونی فراهم شده است.
به گفته نماینده مردم اقلید ، مجلس شورای اسلامی از اعطای وام 30 میلیون تومانی مسکن حمایت می کند و از دید کمیسیون عمران اعطای این تسهیلات می تواند تحرک مناسبی در بخش مسکن ، ایجاد کند.
مخبرکمیسیون عمران مجلس در خاتمه افزایش اعطای تسهیلات مسکن تا سقف 30 میلیون تومان را با توجه با رشد قیمت مسکن ، ضروری دانست و تاکید کرد: به دلیل اینکه برای دریافت این وام متقاصیان باید مدت بیشتری سپرده گذاری کنند، اعطای این تسهیلات تاثیری بر افزایش قیمت مسکن ندارد.

۲۲ مهر ۱۳۸۷ ۲۳:۲۷
خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا |