80 میلیارد تومان سپرده‌گذاری برای دریافت وام 30 میلیونی ساخت مسکن

806 میلیارد ریال سپرده‌گذاری برای دریافت وام ساخت 30 میلیون تومانی مسکن انجام شده است.

حسن کاری ـ مدیرعامل بانک مسکن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ آخرین اقدامات و برنامه‌های بانک برای وام ساخت 30 میلیون تومانی مسکن با اشاره به اینکه مردم از این طرح استقبال بسیار خوبی کرده‌اند گفت: خوشبختانه در کل کشور مراجعه مردم به شعبات بانک بسیار زیاد بوده و تعداد زیادی از مردم برای استفاده از این تسهیلات ثبت نام کردند.

وی گفت: تا پایان روز پنج شنبه گذشته (14 آذر) 12 هزار فقره افتتاح برای حساب صندوق ساخت مسکن داشته‌ایم.

او با بیان اینکه 806 میلیارد ریال سپرده‌گذاری در خصوص دریافت وام ساخت 30 میلیونی مسکن انجام شده است تصریح کرد: مهمترین برنامه کاری ما تا آخر سال بر این است که در سر رسید، کسانی که سپرده‌گذاری کرده‌اند تسهیلات لازم را دریافت کنند که از این طریق ساخت و ساز توسعه پیدا کند.

مدیرعامل بانک مسکن درباره مطالبات معوق این بانک عنوان کرد: خوشبختانه مطالبات معوق بانک مسکن در وضعیت خوبی به سر می‌برد و ما نزدیک به 400 میلیارد تومان کل مطالبات معوقمان است که کمتر از سه درصد کل مطالبات معوق نظام بانکی است و در حال پیگیری و کاهش این مقدار هستیم.

همچنین فرید جلالی عزیزپور ـ مدیر طرح و برنامه بانک مسکن ـ درباره وام 14 میلیون تومانی برای ساخت مسکن مهر به خبرنگار ایسنا گفت: سقف وام برای ساخت مسکن مهر 14 میلیون تومان است ولی بقیه اعضا نیز باید مبالغ دیگر را تامین کنند، چرا که یک واحد 75 متری بیش از 14 میلیون تومان هزینه بر می‌دارد و اعضا باید این مبالغ را تامین کنند.

وی ادامه داد: بانک مسکن بر اساس آخرین مصوبه دولت میزان تسهیلاتی که قرار است بدهد 14 میلیون تومان است.

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن درباره‌ ارائه وام‌های تعمیرات ساختمان و دیگر وام‌های متفرقه تصریح کرد: دادن وام‌های متفرقه نیز بستگی به اعتبار شعب بانک‌ها دارد و چنانچه شعب از اعتبار لازم برخوردار باشند این وام‌ها نیز داده می‌شود.

۱۶ آذر ۱۳۸۷ ۲۱:۵۶
خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا |