رشد 4درصدی ساخت و ساز و کاهش 20 درصدی قیمت مسکن در کشور

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه متوسط کاهش قیمت مسکن در کشور 20 درصد است گفت:‌آمارها حاکی از رشد 4 درصدی ساخت و ساز در 8 ماهه امسال نسبت به سال گذشته است.

منوچهر خواجه دلویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: روند ساخت و ساز نسبت به ابتدای سال جاری کاهشی است اما کماکان ساخت و ساز در 8 ماهه سال جاری نسبت به 8 ماه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 870 هزار واحد مسکونی در شهرها و 210 هزار واحد مسکونی در روستا احداث شد و یک رکورد بر جای گذاشت.
خواجه دلویی با بیان اینکه ساخت و ساز در سه ماهه نخست جاری 40 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است اظهار داشت: روند کاهشی ساخت و ساز در 8 ماهه سال جاری حاکی از رکورد بازار مسکن و کاهش سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده است.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی افزود:‌ آغاز ساخت مسکن مهر مطمئنا روند کاهشی ساخت و ساز و سرمایه گذاری در بخش مسکن را افزایش می‌دهد.
وی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر گفت: تاکنون به استعداد ساخت یک میلیون و 294 هزار واحد مسکونی(به غیر از مسکن های اجاره ای) زمین واگذار شده است که تاکنون 365 هزار واحد مسکونی برای ساخت ،6 هزار واحد مسکونی پی سازی آن تمام و 700 واحد مسکونی هم به مرحله سفت کاری رسیده است.

۲۱ دی ۱۳۸۷ ۰۹:۱۱
خبرگزاری فارس |