تصویب پرداخت سراسری وام 8 میلیون تومانى ساخت مسکن

سخنگوى بانک مسکن گفت: هیات مدیره بانک مسکن پرداخت وام 8 میلیون تومانی به واحدهای مسکونی نیمه تمام در مراکز استانها و شهرستانها را تصویب کرد.

مسعود ایزدى در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: پس از اینکه ثبت نام از متقاضیان دریافت وام 8 میلیون تومانی برای واحدهای مسکونی نیمه تمام در تهران با استقبال مواجه شد هیات مدیره بانک مسکن تصمیم گرفت تا این برنامه را برای کل کشور اجرا کند.
وی ادامه داد:قرار بود تا برای تهران 10 هزار واحد مسکونی از این تسهیلات 8 میلیون تومانی استفاده کنند که بیش از 15 هزار نفر برای دریافت این وام ثبت نام کرده اند که قرار است از کمترین واحد مسکونی شروع به پرداخت کنیم.
مدیر روابط عمومی بانک مسکن خاطر نشان کرد: به دنبال اجرایى شدن سیاست اعطاى 8 میلیون تومان تسهیلات به واحدهاى نیمه تمام تهران، بانک مسکن بر آن شد تا از 15 یا 20 اسفند ماه امسال این برنامه را در کل استانها اجرایی کند بنابراین متقاضیانی که واحد مسکونی آنها حداقل 60 درصد وحداکثر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد می توانند با مراجعه به سایت بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir فرم درخواست را تکمیل و براى پیگیرى مراحل بعدى کد رهگیرى خود را دریافت کنند.
به گفته وی ،برای استانهای کشور نیز وام 8 میلیون تومانی به 10 هزار واحد مسکونی تعلق می گیرد اما چون تعداد زیاد خواهد شد قرار است از کمترین واحد مسکونی به بیشترین واحد مسکونی وام پرداخت شود.
ایزدی خاطر نشان کرد: حداقل نرخ سود این تسهیلات در چارچوب عقد مشارکت مدنی قابل انتظار 17 تا 18 درصد است و طول دوران مشارکت در این تسهیلات حداکثر یک ساله بوده که در صورت تبدیل آن به فروش اقساطى، مدت بازپرداخت 4 سال تعیین شده است.

۲۷ بهمن ۱۳۸۷ ۰۸:۱۳
خبرگزاری فارس |