عملکرد پکیچ در واحدهای کوچک بهتر از موتور خانه است

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران گفت: استفاده از پیکج با موتورخانه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد ولی استفاده از پکیچ از موتورخانه بسیار مناسب تر خواهد بود.
 

مهرداد انوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به متغییر بودن متراژ واحدهای مسکونی افزود: انتخاب سیتسم بستگی به نوع پروژه داشته و پارامترهای مختلفی را دربردارد.

وی از دلایل عمده روی آوری مردم به سمت پکیچ، گفت: هزینه پکیچ نسبت به سرمایه گذاری اولیه سیستم مرکزی (موتورخانه) کمتر است اما باید پایدار بودن سیستم را در نظر داشت که پایداری پکیچ نسبت به موتورخانه بسیار کم است.

انوری افزود: هرچه واحد مسکونی متراژی کمتری داشته باشد یا به نوعی زیر 100 متر باشد، موتورخانه به صرفه تر است و به طبع متراز بین 100 تا 250 متر نیز یک پکیج می تواند جوابگوی واحد بوده و بهتر عمل کند.

همچنین محمدعلی پورشیرازی، کارشناس مسکن نیز به منطقی تر بودن پکیج نسبت به موتورخانه اشاره کرد و افزود: پکیج در هر واحد ساختمانی متمرکز و مستقل عمل می کند به شرطی که در قیمت عرضه پکیچ توجه و انواع پکیج با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه ارائه شود اما در ابتدا باید فرهنگ استفاده، مصرف و شناخت آن تکنولوژی وارد کشور شود.

بهروز سرابندی، رئیس تولید کنندگان صنعتی صنعت ساختمان نیز استفاده از پکیج برای واحدهای مسکونی با متراز کوچک بسیار به صرفه تر از موتورخانه دانست و افزود: این سیستم به دلیل خصوصی بودن برای هر واحد مسکونی از اختلاف بین ساکنان ساختمان از جمله هزینه و تغییرات جلوگیری می کند./

۳۰ فروردین ۱۳۸۸ ۱۱:۴۲
خبرنگاران جوان |