حیدری: مدت فعالیت تعاونی های مسکن پنج سال تعیین شد

مدیر کل تعاون استان تهران گفت: پس از بررسی عملکرد تعاونی های مسکن سراسر کشور، اساسنامه این تعاونی ها اصلاح و مدت فعالیت آنها پنج سال تعیین شده است
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

"محمود حیدری " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طولانی شدن زمان ساخت مسکن توسط تعاونی ها موجب شده است تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت آنها مدت فعالیت این تعاونی های محدود شود.
وی با اشاره به این که در یک سال گذشته 30 تعاونی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود منحل شده اند، گفت: تعاونی هایی که نتوانند در مدت تعیین شده پروژه های خود را به اتمام برسانند، از فعالیت مجدد آنها جلوگیری خواهد شد.
حیدری افزود: در زمان حاضر 4400 تعاونی مسکن در استان تهران فعال هستند که نظارت کامل بر عملکرد آنان انجام می شود.
وی در خصوص مسکن مهر در استان تهران گفت: در چارچوب طرح مسکن مهر تعداد یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری ساخته خواهد شد که حدود 230 هزار واحد آن متعلق به استان تهران است که یک پنجم متقاضیان کل کشور را تشکیل می دهند.
وی متقاضیان مسکن مهر در استان تهران را یک میلیون و 40 هزار نفر ذکر کرد و افزود: تاکنون 260 هزار نفر از افراد واجد شرایط نهایی طرح مسکن مهر از میان 1602 تعاونی کارگری، کارمندی و مهر آزاد برای دریافت زمین معرفی شده اند.
مدیر کل تعاون استان تهران گفت: بر اساس مصوبات موجود به متقاضیان مسکن مهر استان تهران در شهر جدید هشتگرد، پرند، ماهدشت، اشتهارد، شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، ورامین، ری، دماوند، پاکداشت و فیروزکوه زمین واگذار خواهد شد.
در حال حاضر 16 هزار و 500 تعاونی در گرایش های مختلف در سطح استان تهران فعالیت می کنند.

۱۵ شهریور ۱۳۸۸ ۱۳:۱۰
ایرنا |