وزیرمسکن و شهرسازی: دولت انتصاب مدیران پروازی را لغو کرد

وزیر مسکن وشهرسازی اعلام کرد : دولت از دوره قبل انتصاب مدیران پروازی را لغو کرد و این رویه کماکان ادامه دارد و در شهرهای جدید تحت پوشش این وزارتخانه، مدیران باید در محل کار اقامت داشته باشند .
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،" علی نیکزاد " روزدوشنبه درمراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قبل و جدید شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در محل این شرکت اظهار داشت، مدیری که در شهرهای جدید مسوولیت بعهده می گیرد ، لازم است در آن محل اقامت داشته باشد .
وی افزود: مدیرعامل شهر جدید وقتی در محل تحت مدیریت خود اقامت می گزیند، از نزدیک در جریان مشکلات و دشواریهای مردم آن منطقه قرار می گیرد و خانواده وی نیز با مسایل رو به رو می شوند.
وزیر مسکن وشهرسازی تاکید کرد، مهندسانی که می خواهند شهرهای جدید را هدایت کرده و بسازند، باید آگاه باشند که مسوول صفر تا 100 شهر ، آنها هستند .
وی افزود: حضور فیزیکی مدیر در شهر جدید ضروری است و از دور نمی توان شهر را کنترل و اداره کرد .
نیکزاد خطاب به مدیران شهرهای جدید که در این مراسم حاضر بودند،اظهارداشت: 35 تا 40 درصد تامین مسکن کشور بعهده شهرهای جدید است و این مسوولیت خطیری می باشد.
وی یادآور شد، براساس تکلیفی که در قالب طرح مسکن مهر بعهده شهرهای جدید قرار گرفته است، 420 هزار واحد مسکونی در این شهرها ساخته می شود.
وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد، کل اختیارهای این وزارتخانه در حوزه شهرهای جدید به شرکت مادر تخصصی عمران این شهرها واگذار شده است و این شرکت نیز باید در سطح استانها اختیارهای خود را واگذار کند .
وی از مدیران شهرهای جدید خواست در کنار شهرسازی و تامین مسکن ، ایجاد مناطقی پویا و قابل سکونت با معماری ایرانی - اسلامی و با کیفیت را برنامه ریزی کنند.
نیکزاد تصریح کرد، وزارت مسکن وشهرسازی از نظر قانونی ، منابع و نیروی انسانی نقص و کمبود ندارد و باید راهبرد لازم را برای اسکان جمعیت در شهرهای جدید تدوین و اجرا کند.
براساس این گزارش ، در پایان مراسم از خدمات "مهدی ذاکر الحسینی " مدیرعامل پیشین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید قدردانی شد .
گفتنی است،" جمشید نورصالحی " مدیرعامل جدید شرکت یاد شده ، پیش از این مدیریت کل مسکن وشهرسازی استان اصفهان را بعهده داشت .
۲۸ مهر ۱۳۸۸ ۱۶:۴۰
irna |