تقاضای مسکن طی چهار سال آینده در کشور رو به افزایش خواهد بود

ارومیه - وزیر مسکن و شهرسازی گفت: چهار سال آینده بحرانی ترین زمان برای تقاضای مسکن در کشور به حساب می آید و به دلیل افزایش هرم جمعیتی، تا سال 92 تقاضای مسکن همچنان رو به افزایش خواهد بود.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، "علی نیکزاد" در جمع کارکنان سازمان مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر نیاز انباشته مسکن در کشور 1/5 میلیون واحد است که باید برای برطرف کردن آن فکر و اقدام اساسی کرد.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن، سالانه حدود یک میلیون نیاز برای مسکن در کشور افزایش می یابد که این امر، نیازمند سرعت در ساخت واحدهای مسکونی بویژه مسکن مهر می باشد.
وی در ادامه مهمترین وظیفه وزارت مسکن و شهرسازی را تامین مسکن مورد نیاز مردم بویژه جوانان دانست و تاکید کرد: البته در این مسیر همکاری نهادهای مختلف از جمله شهرداری ها، شوراهای اسلامی شهر و شرکت های خدمات رسان ضروری است.
نیکزاد با انتقاد از اظهار نظر برخی افراد در مورد روند نامناسب ساخت مسکن در کشور، یادآور شد: در سالهای 75 تا 85 به رغم تولید بیش از پیش بینی برنامه های توسعه کشور، میزان اجاره نشینی از 16 درصد به 22/4 درصد رسید که این امر ناشی از نگاه نامناسب دولت ها به مسکن بود.
وی گفت: سودآوری بیش از حد و رکود بازار مسکن به یک اندازه باعث ایجاد مشکل در کشور می شوند که توجه به این امر در برنامه ریزی برای رونق و یاکاهش ساخت مسکن در کشور ضروری است.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه دولت با هدف تحکیم بنیان خانواده، رفع مشکل جوانان را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: بنیان خانواده که مقدس ترین نهاد دینی و اجتماعی است با حل مشکل جوانان تحکیم می یابد.
نیکزاد، هدف از احداث واحدهای مسکونی مهر و ارایه خدمات حمایتی دولت از انبوه سازان و پیمانکاران را رفع مشکل مسکن در کشور دانست.
گفتنی است وزیر مسکن و شهرسازی برای بررسی مشکل مسکن و بازدید از روند اجرای طرح مسکن مهر در آذربایجان غربی، روز گذشته وارد ارومیه شد.
۲۵ آبان ۱۳۸۸ ۱۵:۲۱
فارس |