وزیر مسکن و شهرسازی: فنداسیون 175هزار واحد مسکونی ریخته شد

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اختصاص 520 هزار قطعه زمین مسکونی و اخذ یک هزارو 420 واحد پروانه ساخت از شهرداریها، گفت: تاکنون فنداسیون و پی ریزی 175 هزار واحد مسکونی در کشور ریخته شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، " علی نیکزاد" عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان مسکن وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون مشکل تسهیلات بانکی نداریم، افزود: وزارت مسکن علاوه بر ساخت مسکن مهر و با حمایت دولت ساخت 200 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی را مدیریت می کند که تاکنون 150 هزار نفر به بانک معرفی شدند و 140 هزار نفر هم تسهیلات خود را دریافت کردند.
وی اظهارداشت: دولت سیاست اختصاص زمین رایگان را به منظور تامین سریع مطالبات مردم در بخش مسکن، انجام داد.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه احداث مسکن، نقش اساسی در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد، گفت: شعار دولت دهم تامین اشتغال و مسکن است.
وی با اشاره به اینکه وزارت مسکن به تنهایی نمی تواند این بخش را ساماندهی کند، گفت: بدون همکاری و کمک سازمان مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی و انبوه سازان امکان حل مشکلات بخش مسکن وجود ندارد.
نیکزاد بر حمایت وزارتخانه متبوعش از صنعتی سازی مسکن در کشور تاکید کرد و گفت: در شهرها حدود شش هزار انبوه ساز وجود دارد که اگر آنها سالی 100 واحد مسکونی بسازند، مشکل مسکن حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهبود وضعیت مسکن، موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور و زمینه ساز افزایش ازدواج جوانان خواهد شد، اظهار داشت: حل مساله مسکن باعث افزایش اعتماد جوانان به نظام و مستحکم شدن نظام خانواده می شود.
وی با اشاره به اینکه رفع معضل مسکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، اظهار داشت: شعارهای دولت برخاسته از عدالت است و همه مسئولان این بخش موظف به رفع مشکلات مسکن هستند.
وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه برغم تلاش های صورت گرفته تا پیش از برنامه مسکن مهر، بسیاری از دهک های پایین جامعه با مشکل تامین مسکن مواجه بودند، گفت: گذر از این شرایط نیازمند جدیت و تلاش مستمر مسوولان و سیاستگذاران این بخش است.
وی همچنین از عملکرد استاندار و مدیران بخش مسکن استان اصفهان، در پیگیری و ساخت مسکن مهر تقدیر کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: اصفهان سهم قابل توجهی برای رشد مسکن و ارتقای آن داراست و باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.
حجت الاسلام والمسلمین "محمد تقی رهبر" در خصوص علت اصلی کمبود مسکن گفت: در شرایط حاضر، فرهنگ اختصاص فضای مسکونی تغییر کرده و ما باید به حداقل ها اکتفا کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید کشور چین را با جمعیت حدود یک میلیارد و 350 میلیون نفر در بخش تامین مسکن الگو قرار دهیم، افزود: ایران باید از تجارب دیگر کشورها استفاده کند تا مردم هرچه زودتر خانه دار شوند.
استاندار اصفهان هم در این جلسه گفت: استان اصفهان دارای ظرفیت های زیادی است که با ایجاد شرایطی می توانیم باعث رشد در تمام زمینه ها به خصوص مسکن و شهرسازی شویم.
دکتر "علیرضا ذاکر اصفهانی" افزود: ضعف و کاستی در بسیاری از بخش ها به معنای از دست دادن فرصت ها نیست بلکه می توان با برنامه ریزی و مدیریت مناسب، جلوی ناهنجاری ها در بخش های مختلف را گرفت.
در این مراسم مهندس نورصالحی تودیع و مهندس محمود زاده به عنوان رییس سازمان مسکن و شهر سازی استان اصفهان معرفی شدند.
رییس سابق سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه گفت: استاندار، نمایندگان، شهرداران و مسوولین باید از این سازمان حمایت بیشتری کنند زیرا این بخش به عنوان بازوی قوی استان محسوب می شود.
مهندس نور صالحی افزود: در استان اصفهان 72 طرح جامع مسکن و شهرسازی اعتبارات خود را دریافت کرده اند و امیدواریم هرچه زودتر این طرح ها به بهره برداری برسند.
رییس جدید سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان هم گفت: حدود سه هزارو 300 واحد مسکونی مهر در دهه فجر افتتاح می شوند.
مهندس محمودزاده با بیان اینکه تاکنون هفت هزارو 160 واحد مسکن مهر در استان اصفهان به بهره برداری رسیده اند، تصریح کرد: امیدوارم تا سال آینده 10 هزار واحد مسکونی جدید هم به بهره برداری برسند.
۲۶ دی ۱۳۸۸ ۱۶:۱۷
irna |