سالانه یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی نیاز فعلی کشور است

نایب رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور اعلام کرد: بررسی وضعیت نیاز بالفعل مسکن در کشور حاکی از آن است که سالانه یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی باید ساخته شود.
"مجتبی بیگدلی" روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران در تهران نسبت به آنچه که بی اعتنایی بانک مرکزی به انبوه سازان برای تخصیص تسهیلات نامید، انتقاد کرد.
وی که سمت رئیس انجمن انبوه سازان مسکن در استان قم را برعهده دارد به همراه تنی چند از اعضای این انجمن در جمع اصحاب رسانه در پارک علم و فناوری در تهران به انتقاد از عملکرد وزیر مسکن دولت نهم پرداخت و از سیاست های وزیر مسکن دولت دهم در برابر انبوه سازان استقبال کرد.
بیگدلی خاطرنشان ساخت: راهبرد اساسی انبوه سازی در کشور در چارچوب سرعت در ساخت، ارتقا کیفیت و ارزان سازی مسکن معنی پیدا می کند.
به اعتقاد این مقام مسئول بخش خصوصی، در دوران رونق سالانه شش هزار و یکصد میلیارد ریال حجم خرید و فروش و مبادلات مالی املاک می باشد و میزان سرمایه گذاری برای تولید مسکن نیز یک هزار تریلیون ریال است.
وی از سیاست دولت دهم مبنی بر افزایش سقف اعطای تسهیلات مسکن مهر از 150 به 200 میلیون ریال برای سنتی سازی و 200 به 250 میلیون ریال جهت صنعتی سازی استقبال کرد و گفت: تاکنون خبری مبنی بر اخذ تسهیلات 250 میلیون ریالی را دریافت نکرده ام.
وزیر مسکن و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود: افزایش سقف تسهیلات مذکور از سال 1389 توسط بانک مسکن شکل اجرایی به خود می گیرد.
رئیس انجمن انبوه سازان مسکن قم از تفاهم صورت گرفته با انبوه سازان این استان برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی طرح مهر خبر داد.
وی پیشنهاد کرد: سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهرهای کشور به 500 میلیون ریال ارتقا یابد تا متقاضیان این بخش سریعتر به واحد مسکونی مورد نیاز خود دست یابند.
به گفته بیگدلی، نظام بانکی در دوره رکود باید سود تسهیلات بخش مسکن را تک رقمی برساند تا متقاضیان مسکن بتوانند مشکل خود را برطرف سازند.
وزارت مسکن در دولت دهم با اعلام اینکه از مجموع حدود چهارمیلیون متقاضی مسکن مهر
بالغ بر 980 هزار نفر واجد شرایط هستند، این طرح را در قالب واگذاری اراضی به استعداد ساخت یک میلیون واحد مسکونی دنبال می کند.
۱۸ اسفند ۱۳۸۸ ۱۷:۰۰
irna |