قرارداد ساخت 200 هزار واحد مسکونی منعقد شد

وزیر مسکن و شهرسازی اعلام کرد : قرارداد ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سطح کشور با قیمت سه میلیون ریال در هر مترمربع با انبوه سازان منعقد شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، "علی نیکزاد" روز دوشنبه در بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان کرج گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده باید در شش ماه نخست سال جاری 170هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید به فونداسیون برسد.
وی افزود: تاکنون توانسته ایم با همکاری تعاونی های خدمات پشتیبانی و واگذاری ساخت و ساز به انبوه سازان، در طرح مسکن مهر پیشرفت مطلوبی داشته باشیم.
نیکزاد ادامه داد: در استان تهران 230 هزار متقاضی دریافت مسکن مهر وجودداشت که در سال گذشته، 110 هزار واحد آن در شهر جدید پرند، 50 هزار واحد در شهر جدید هشتگرد و 10 هزار واحد در شهر جدید پردیس با پشتیبانی و حمایتهای دولت کارهای زیربنایی و روبنایی آنها انجام شده است.
وی اظهار داشت: همچنین برای رفاه حال متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید پرند، کارهای مطالعاتی احداث مترو از این شهر به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام شده است.
نیکزاد گفت : بانک مسکن آماده پرداخت وام به متقاضبان مسکن مهر است و وام 25 میلیون تومانی برای ساخت صنعتی و 20 میلیون تومانی برای ساخت و سازهای غیر صنعتی در نظر گرفته شده است.
وزیر مسکن و شهرسازی در بازدید از پروژه مسکن مهر حلقه دره کرج واقع در جاده ارتباطی ماهدشت به مهرشهر گفت: 12 هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت 150 هکتار در دست احداث است.
نیکزاد افزود: کار آماده سازی زمین های مسکن مهر با حمایت و کمکهای دولت ، همکاری نظام بانکی و آورده متقاضی انجام می شود و تامین آب، برق و گاز نیز با هماهنگی دولت انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال 89، اعتباراتی برای مسکن مهر تخصیص یافته و به فرمانداری ها و استانداری ها ابلاغ شده که امسال بحث مسکن مهر را به صورت جدی پیگیری کنند.
وزیر مسکن با اشاره به رونق مسکن در سال جاری خاطرنشان کرد:‌ صنعت ساخت و ساز در سال جدید از رشد 17 درصدی برخوردار خواهد شد.
وی با اشاره به تاکید وزیر صنایع و معادن مبنی بر افزایش نیافتن قیمت مصالح ساختمانی اظهار داشت: قیمت مسکن امسال نیز هیچ گونه افزایشی نداشته و قابل پذیرش نیست.
نیکزاد یادآورشد: در صدد هستیم با استفاده از اختیارات قانونی ماده هفت و هشت در موضوع مسکن، از توزیع هدفمند شدن یارانه ها برای این بخش نیز اعتباراتی دریافت کنیم.
وی روز دوشنبه از پروژه های مسکن مهر در سلطان آباد، بنیاد تعاون، ساختمان های تعاونی مسکن نیروی انتظامی و مسکن مهر البرز ماهدشت کرج بازدید کرد.
۲۴ فروردین ۱۳۸۹ ۱۴:۱۰