بهره‌برداری گسترده از مسکن مهر در نیمه دوم امسال

وزیر مسکن و شهرسازی از اتعقاد قرارداد ساخت 670 هزار مسکن مهر با انبوه سازان،تعاونی های مسکن و گروهی سازها خبر داد و گفت:در نیمه دوم سال جاری بهره‌برداری قابل توجهی از طرحهای مسکن مهر خواهیم داشت.
علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: تا کنون از 937 هزار و 372 متقاضی مسکن مهر حدود 670 هزار واحد مسکونی انعقاد قرارداد شده که یا به انبوه‌سازان ،یا به افراد جهت ساخت و ساز ‌گروهی و یا به تعاونی‌های مسکن برای ساخت داده شده است.
وی ادامه داد:از این تعداد حدود 660 هزار واحد مسکونی پروانه ساخت اخذ و پی‌سازی 460 هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده و از مرحله فونداسیون گذشته است.
وزیر مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: در مسکن روستایی نیز از 200 هزار واحد مسکونی که امسال قرار است احداث شود، طی آخرین آمار چهارشنبه هفته گذشته برای حدود 100 هزار واحد آن، 3500 میلیارد تومان خط اعتباری مسکن مهر به بانک‌ها برای دریافت وام معرفی و به آنها وام پرداخت شده‌ است.
نیکزاد با بیان اینکه خط اعتباری مسکن مهر در سال جاری با 50 درصد افزایش به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته، گفت: برای مسکن‌ روستایی در سطح کشور 10 میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه پرداخت می‌ شود و طرف اقدام آن هم بانک مسکن است که باید تشکر کرد، چون عملیات و وسعت اقدام گسترده است و قطعا هم بانک مسکن دارد این کار را در روستاها انجام می‌دهد.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: برنامه این است که تا شهریور ماه امسال در سطح کشور تمام واحدهای مسکونی کسانی که واجد شرایط مسکن مهر هستند پی ریزی شود و زمانی که فونداسیون ساختمان ریخته شود یعنی زمین معارض نداشته و نقشه و پروانه ساخت را شهرداری قبول و ارائه کرده باشد،بانک هم پرداخت تسهیلات را تقبل می‌کند.
نیکزاد تاکید کرد: زمانی که مرحله اول واحدهای مسکونی پی‌سازی شد ما 15 درصد 20 میلیون یا 25میلیون تومان(صنعتی سازی) را پرداخت می‌کنیم و بعد از آن در مرحله بعدی افتتاح‌هایی را در سطح گسترده‌ای در شش ماهه دوم سال در سطح کشور خواهیم داشت.
وی افزود: از آن 7 هزار میلیارد تومان اعتبار مسکن مهر 20 میلیون تومان و 25 میلیون تومان وام صنعتی‌سازی پرداخت می‌ شود و بعد از اینکه این‌ها عملیاتی شد تعداد خوبی نسبت به اقدامات گذشته واگذار خواهد شد.
وی ادامه داد:بحث صنعتی‌سازی در کشور شروع شده است و افرادی که صاحب تجربه، منابع و دارای تجربه و انبوه‌سازان بزرگ هستند، وارد مسکن مهر شده‌اند،در حال فعالیت هستند و قرار است تعداد قابل توجهی مسکن صنعتی سازی در یک سال به ما تحویل دهند.
۲۴ خرداد ۱۳۸۹ ۱۵:۱۷
واحد روابط عمومی |