شمیم امید در زاهدان؛

از "نسترن" و "یاس" به بار نشسته تا شکوفایی "بهارستان"

از "نسترن" و "یاس" به بار نشسته تا شکوفایی "بهارستان"
سیستان و بلوچستان، سرزمین اصالت و نجابت است؛ همچون نقش شگفت سفال های کلپورگان و لانگی های سوزن‌دوزی شده روی دوش مردانش؛ مثل نگاه آرام اما تفتیده در گدازه های تفتان یا بسان عطش گاه به گاه هیرمند و خیزش بی امان ریزگردها از بستر خشکیده تالاب هامون و شاید هم عین دمی فرو رفتن در ژرفای سبز دره سرباز.

و زاهدان؛ زاد بوم زاهدان و پارسایان؛ تمثالی است سرشته با معماری تحسین برانگیز حوض خانه ها و بادگیرهای خانه ابویی، حجره ها و طاق نماهای کاروانسرای نصرت آباد و کاشی‌های نیلگون مسجد شاه علی.

زاهدان، جورچینی است گونه گون. از حاشیه نشینان شیرآباد و سیک سوزی، تا مرفهان جنوب شهر. از جوانان آفتاب‌سوخته‌ای که در بازار رسولی‌اش دارند با صندل و پیراهن و شلوار بلوچی، به آدم‌هایی که شبیه خودشان نیستند آدیداس و اسکچرز و دی‌اندجی می‌فروشند.

خلاصه آنکه مردمان این ولایت، افتاده اند و سربلند، آرام اند و پرخروش، تیره اند و روشن، خاکی اند و افلاکی، دستان شان نقش حقیقت می زند و چشمان شان، برق حقیقت.

شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق برای رفاه و مردم غیرتمند این سرزمین، آستین همت بالا زده است تا" یاس " به بار نشسته امروز نوید شکوفایی فصل" بهارستان" شود و شمیم خوش آن را در آسمان امید این دیارپراکنده سازد.

در واپسین روز از هفته دولت ؛ هشتم شهریور ماه 1402 ، زاهدان؛ این دیار دوست داشتنی شاهد افتتاح پروژه مجتمع مسکونی 370 واحدی "بهارستان" بود. نشستی صمیمی و به یادماندنی که با حضور سردار کرمی؛ استاندار سیستان و بلوچستان، دکتر سید عباس حسینی؛ مدیر عامل بانک مسکن و هیئت همراه، دکتر محمد رضا جواهری؛ مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان، دکتر براهویی شهردار زاهدان، مهندس اکبری؛ رئیس سازمان مسکن و شهرسازی و مدیران استان به میزبانی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق ( مهندس مجید توتونچی و همکاران ایشان ) و اصحاب رسانه رونقی دو چندان یافت.

آنچه می خوانید نگاهی است به آنچه در این نشست گذشته است .

 

 به نیک اندیشی تان افتخار می کنم.

مهندس مجید توتونچی،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرقدر آغاز این مراسم پس از خوشامد گویی به مدعوین ، با تقدیر از حمایت های مسئولان استان و شهر زاهدان در اجرای این پروژه با یادآوری نخستین پروژه تحقق یافته این مجموعه در زاهدان گفت: 32 سال پیش در شهر زاهدان پروژه ای را به نام " نسترن" شروع کردیم؛ افرادی که در آن پروژه با ما همکاری می کردند و متعلق به همین مرز و بوم بودند پس از 30 سال مردانی شده اند که عهده دار مدیریت یک خانواده هستند و امروز باید برای فرزندان خودشان و نسل جدید زاهدان تلاش کنند. این موضوع مسئولیت و تکلیف خطیر ما را در خصوص تولید مسکن و کمک به بخش سرمایه گذاری در زاهدان دو چندان می کند و اینکه باید نگاهمان را وسیع تر کرده و فرصتی را فراهم کنیم تا سرمایه گذار رغبت و مجال فعالیت در این شهر را پیدا کند.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری مسکن با احداث 250 واحد پروژه نسترن در زاهدان فعالیت خود را در این شهر آغاز کرد و این فعالیت را با پروژه 670 واحدی یاس زاهدان ، احداث ساختمان سرپرستی بانک استان، 19 واحد ویلایی در شهر زاهدان و امروز با پروژه بهارستان با 370 واحد مسکونی در منطقه شرق زاهدان؛ منطقه ای که از مدیریت شهری کاملی برخوردار نیست به سرانجام رسانده است. اما مهمتر از این اقدامات؛ امیدی است که در دل جوانان و خانواده هایی که در زاهدان زندگی می کنند ایجاد کرده ایم. ما امروز این بذر را با نشاندن لبخند بر لب خانواده ها و لذت بردن مردم از زندگی خود درو می کنیم. مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق ادامه داد: امروز مهمترین موضوع برای ما این است که چگونه می توانیم دست به دست هم بدهیم و موجب شویم که مردم این دیار به خانه دار شدن و فراهم آوردن زمینه اشتغال خود امیدوار شوند. ما تا کنون این نقش را در قالب شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن به شهروندان محترم زاهدان در 32 سال گذشته ثابت کرده ایم و کوشیده ایم خالصانه، صادقانه و صمیمانه آن را تا امروز که در خدمت شما هستیم دنبال کنیم .

وی بار دیگر با تقدیر از مسئولان شهر و استان سیستان و بلوچستان در همراهی با شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق در اجرای پروژه های مختلف گفت: جای دارد از اداره کل راه و شهرسازی به دلیل مشارکت در پروژه یاس، شهرداری زاهدان و شورای شهر محترم این شهر به دلیل مساعدت و ایجاد شرایطی که ما بتوانیم این پروژه را در این نقطه شهر انجام دهیم از هنگام عقد قرارداد تا امروز تشکر کنم. همچنین جای دارد از بانک مسکن که هیچ گاه ما را تنها نگذاشتند؛ بویژه سرپرست محترم منطقه که همیشه با روی خوش و با طیب خاطر در کنار ما بودند و همچنین از گروه سرمایه گذاری مسکن , شرکت ها ی زیر مجموعه گروه که همواره کیفیت کار ما را کنترل می کردند تا این پروژه با کیفیت مناسبی به سرانجام برسد و همچنین از همکاران خودم تشکر کنم. همکارانی که در این سال های متمادی در منطقه ای کار کردند که آفتابش سوزان تر ولی دلنشین تر است. بادهایش گرچه گرم است ولی قطعاً روح آن ها را جلا داده است. همچنین افرادی که در جای جای این ساختمان کار کردند؛ چه نیروهای فنی و چه همکاران بخش خدماتی و چه مهندسان و عزیزان بخش های دیگری که عهده دار و تامین کننده مصالح در شهر بودند. امروز دست یکایک آن ها را می بوسم و به عشقی که در بازوی آن ها بوده و هست وبه نیک اندیشی شان افتخار می کنم.


خام فروشی را کنار گذاشتیم.

محمد امین براهویی؛ شهردار زاهدان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت از توجه  مسئولان استان و مدیران بانک مسکن بویژه دکتر سید عباس حسینی؛ مدیر عامل بانک مسکن به دلیل اهتمام و توجه ویژه به وضعیت مردم سیستان و بلوچستان گفت: قطعاً درک ضرورت خدمت به این مردم، در کنار آن ها بودن و دل در گرو خدمت به مردمی که وظیفه سنگین پاسداری از این مرزها را برعهده دارند ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: گاهی به بعضی از دوستان پایتخت نشین می گویم یک بار شما بیاید جای خودتان را با ما عوض کنید؛ شما مرزها را تحویل بگیرید و ببینید آیا می توانید این مرزها را نگهدارید یا نه. حفظ مرزها و صیانت از مام میهن کار بسیار شریف و مقدسی است که مردم استان سیستان و بلوچستان آن را به شایستگی انجام می دهند.

شهردار زاهدان با بیان اینکه نهضت مسکن سازی از موضوعات مهمی است که امروز در سطح ملی به عنوان سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است گفت: جهش مسکن از مهمترین دغدغه های جامعه است، اما سبد خانوار مردم پاسخگوی آن نیست. تدبیر دولت سیزدهم در خصوص تامین مسکن مردم در سطح کشور یکی از بهترین تدابیری بود که دولت با همه مشکلات خود در پیش گرفت.  این اقدام یکی از دشوارترین کارهایی است که یک دولت می توانست آن را انجام دهد که قطعاً به عنوان برگ زرینی در کارنامه این دولت خواهد درخشید. این مهم علاوه بر تامین مسکن مردم می تواند زمینه های اشتغال را نیز در سطح کشور فراهم کند. این ضرورت در شهر زاهدان نیز با سیاست های شورای اسلامی شهر و راهبردهای در نظر گرفته شده و شهرداری نیز در حوزه درآمدها آن را محقق خواهد کرد.

وی افزود: ما همواره متکی به بحث درآمدهای پروانه ای هستیم؛ درآمدهایی که تقریباً هیچ گاه پایدار نیست و مشکلات زیادی را در حوزه های درآمدی ایجاد می کند. بنابر این یکی از بهترین سیاست گذاری ها همین است که به سوی درآمدهای پایدار حرکت کنیم و در بحث های مسکن و زمین،خام فروشی را کنار بگذاریم. برای مثال همین زمین را می توانستیم به صورت خام بفروشیم که سودی به همراه نداشت. اما با این سرمایه گذاری امروز ظرفیتی مناسب برای بحث تامین مسکن مردم محرک توسعه شهرزاهدان ایجاد شده است.

وی در ادامه فعالیت های انجام شده در این خصوص اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ما حدود 56 بسته سرمایه گذاری را در شهر زاهدان آماده کرده ایم. این سرمایه گذاری ها به 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قطعاً سرمایه گذاران می توانند در این بسته ها با شهرداری زاهدان سرمایه گذاری و مشارکت کنند. نتیجه تحقق این بسته های سرمایه گذاری فراهم آوردن آسایش و رفاه برای مردم و ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری برای خود آن هاست.

شهردار زاهدان با تقدیر از مهندس مجید توتونچی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شرق و همکاران وی در اجرای پروژه بهارستان گفت: قطعاً این پروژه می تواند یکی از پروژه های محرک توسعه در منطقه باشد. یکی از موضوعاتی که اینجا خودش را نشان می دهد این است که این شرکت صرفاً به دنبال کسب سود نبوده است که اگر تنها به دنبال این هدف بود باید در مناطق برخوردار شهر مثل زیبا شهر، دانشگاه و مناطق دیگر سرمایه گذاری می کرد؛ ولی آنچه برای این مجموعه حایز اهمیت بوده این است که یک محرک توسعه و قطب رشد در این منطقه ایجاد شود. پروژه اخیر می تواند به عنوان الگویی در مناطق پهنای شمالی و مناطق محروم مطرح شود و ان شاءالله بتوانیم در این مناطق نیز به دولت در سرانجام رسیده آرمان توسعه و تحقق بحث های زیرساختی در حوزه مسکن کمک کنیم.

بهترین الگوی ساخت و ساز در تمام استان ها

دکتر محمد رضا جواهری؛ رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن و مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز در این مراسم با تقدیر از مدیرعامل بانک مسکن، مدیران و مسئولان شهر زاهدان و استان سیستان و بلوچستان در همراهی با پروژه بهارستان  گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن در پی وظایف حاکمیتی که برای آن تعریف شده است یعنی تولید مسکن برای اقشار متوسط درآمد؛  تقریباً بهترین الگوی ساخت و ساز را در تمام استان های کشور به اجرا گذاشته است بگونه ای که امروز شاهد افتتاح پروژه ای هستیم که شما خود از نزدیک نظاره گر خدمات و کیفیت مطلوب اجرای شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در زاهدان هستید.

وی افزود: بالغ بر هزارو سیصد و چند واحد از ابتدای حضور این شرکت در استان سیستان و بلو چستان و شهر زاهدان به ثمر نشسته است و امروز 370 واحد آن با کیفیت قابل قبول و کیفیتی که در دورترین نقاط کشور نیز رعایت می شودبه بهره برداری رسید.با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که در استان سیستان بلوچستان چه از نظر مصالح، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی وجود دارد ولی کیفیت ساخت و ساز در این استان هیچ تفاوتی با کیفیتی که حتی در پایتخت کشور انجام می شود ندارد و به جرئت می توان گفت در رعایت این کیفیت کوتاهی نکرده ایم. قطعاً شرکت سرمایه گذاری مسکن یا نمی سازد یا خوب می سازد. این شعاری است که ما در تمام نقاط کشور به آن پایبند مانده ایم.

دکتر جواهری ادامه داد: این منطقه در هنگام واگذاری به شرکت سرمایه گذاری مسکن وضع مناسبی نداشت؛ بگونه ای که رینگ سوم شهر توسعه نیافته بود و شاید بتوان گفت تا عمق 4-5 متری نخاله ریخته شده بود. با همین وضعیت شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق پروژه را تحویل گرفت و امروز می بینید که با کیفیتی بسیار عالی و با رعایت تمام استانداردهای فنی مهندسی آن را به سرانجام رسانده است.

رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکنبا بیان اینکه در احداث این ساختمان ها از روش جدید قالب تونلی استفاده شده است خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان بلوچستان بر روی پهنه لرزه خیزی بالا قرار دارد و با توجه به وجود گسل زاهدان که جزو گسل های خطرناک در منطقه محسوب می شود لازم بود هرگونه فعالیتی در این استان با در نظر گرفتن وضعیت لرزه خیزی منطقه انجام شود. این پروژه نیز بر همین مبنا طراحی و اجرا شده است.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکنهمچنین افزود: در نظر گرفتن منبع 250متر مکعبی ذخیره آب برای این مجموعه، برای تامین آب در مواقع اضطراری و آتش سوزی در مواقعی که می تواند برای مجموعه دردسرساز شود، از جمله تدابیر ویژه دیگری است که در این پروژه مد نظر قرار گرفته است. از اقدامات دیگر شرکت سرمایه گذاری شمال شرق در این خصوص استفاده از نیروهای بومی استان بوده است؛ بگونه ای که تمام کسانی که در این پروژه مشارکت کرده و همراه ما بوده اند از میان مهندسان، فارغ التحصیلان دانشگاه ها و پیمانکاران زاهدانی یا سیستان و بلوچستان انتخاب شده اند و تقریباً می توان گفت در تمام بخش ها از نیروهای بومی استفاده کرده ایم؛ کاری که در بسیاری از شرکت ها انجام نمی شود آن هم به دلیل اینکه برای خود آن ها صرفه اقتصادی داشته باشد. علاوه بر این، در اجرای پروژه حاضر، از مصالح، تجهیزات و هر گونه امکاناتی که در استان بوده است به نحو احسن استفاده کرده ایم و در آینده نیز آماده سرمایه گذاری بیشتر در این استان هستیم و امیدواریم ان شاءالله آقای شهردار و همکاران ایشان در شورای شهر جذابیت های خوبی را در این خصوص ایجاد کنند و ما نیز در خدمت این عزیزان هستیم.

  خاطره ای ماندگار برای من

مدیر عامل بانک مسکن نیز در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت و تقارن آن با افتتاح پروژه بهارستان گفت: هرجا هر پروژه ای افتتاح می شود با خود، آبادانی، شور و شوق و اشتیاق را به همراه می آورد و هرجا پروژه ای اجرا می شود مردم آن منطقه نیز از مواهب آن بهره مند می شوند. مردم عزیز و سرافراز زاهدان و استان سیستان و بلوچستان، مردم با غیرت، محترم و شریف و نجیب، سیستان و بلوچستان و شهر بزرگ و حماسی زاهدان نیز از مواهب اجرای این پروژه بهره مند خواهند شد. تقارن این روز یعنی همزمانی هفته دولت با نخستین حضور من در این استان و افتتاح این پروژه نیز برای من به عنوان یک خاطره و یادگار خواهد ماند.

دکتر سید عباس  حسینی،با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، با اشاره به همراهی سردار کرمی؛ استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وقتی ایشان از ظرفیت های استان، تلاش های خود و همکاران شان و از اقداماتی که می خواهند برای استان انجام دهند با شور و شوق و اشتیاقی وصف ناپذیر صحبت می کنند می توانید صداقت در حرکت و سازندگی را از درون قلب شان حس کنید و این خیلی مهم است.

مدیر عامل بانک مسکنبه دیدار خود با شهردار و اعضای شهر زاهدان نیز اشاره کرد و گفت: دلسوزی و تلاش بی شایبه شهرداری و شهردار شهر و همراهی بین اعضای محترم شهر با شهردار گرامی زاهدان را باید مزیتی برای استان دانست.

ویبا اشاره به بخشی از سخنان دکتر جواهری؛ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در خصوص استفاده از امکانات و توانمندی های بومی شهر و استان در ساخت و ساز پروژه هایی که در سطح استان انجام می شود گفت: از این مهمتر آنچه برای من جالب بود این است که در این فرایند از تیم فنی و مهندسی مردم بومی استان استفاده شده است و عظمت، سازندگی و شور و شوقی که در این نهضت شاهد آن هستیم و حجم گسترده ای از آبادانی، توسعه و گسترش شهر که کاملاً مشهود است و ان شاءالله بزودی با تحویل چندین هزار واحد مسکن ملی به مردم عزیز منطقه دوچندان خواهد شد نشان می دهد که این ظرفیت همچنان وجود دارد و می توان از آن در ادامه نیز برای توسعه استان و شهر کمک گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن بانک مسکن، مجموعه ای تخصصی در حوزه ساخت و ساز است و ما نیز تلاش می کنیم ضمن صیانت و پاسداری از نام و آوازه نیک بانک مسکن در عرصه ساخت و ساز آن را توسعه دهیم و به همین دلیل می کوشیم در هر نقطه ایران اسلامی به ویژه در شهرستان زاهدان هر پروژه ای را با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن و با پاسداری از نام نیک بانک مسکن به ثمر برسانیم و از آن صیانت کنیم؛ چرا که هدف ما ارائه این کالا و این محصول به مردم عزیزی است که شایسته بهترین ها هستند. من به نوبه خود از استاندار محترم که با این انرژی خوب برای توسعه استان تلاش می کنند، از شهردار محترم به دلیل همراهی شان در حوزه های مختلف مثل همین پروژه که با قلبی بزرگ و اراده ای مصمم وعده توسعه شهر و هرگونه همکاری به عزیزان ما در شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق را داده اند تشکر می کنم و از همکاران خودم می خواهم که این نگاه خوب و این قلب بزرگ را پاس دارند و هرکاری که می توانند برای مردم عزیزمان در این شهر و استان با قوت انجام دهند.

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۳۴
روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق |