مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد؛

تامین ۱۰ میلیون مترمربع زمین برای خانوارهای دارای سه فرزند در تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تامین ۱۰ میلیون مترمربع زمین در سطح استان از ابتدای امسال برای اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در آیین واگذاری زمین به ۲هزار و ۵۰۰ خانوار موضوع ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تهران که امروز ۹ مهر با حضور وزیر راه وشهرسازی در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت:  با تلاش‌های فراوان، امروز  به ۲ هزار و ۵۰۰  خانواده‌ دارای ۳ فرزند و بیشتر به میزان ۱۰۷۲ قطعه در سطح شهرستان های استان تهران واگذار شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران ادامه داد: از فردا متقاضیان می‌توانند به شهرستان‌های ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه اراضی رایگان بوده و طبق دستور رئیس جمهور با تلاش بی وقفه در استان تهران در سطح ادارات شهرستان های استان تامین شده است، افزود: در استان تهران با توجه‌ به مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود دارد  تامین زمین به سختی انجام شد. اما از ابتدای امسال نزدیک به ۱۰ میلیون متر مربع با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و در کمیسیون های مختلف و شورای عالی معماری و شهرسازی در سطح استان، تامین شده و در حال قطعه‌بندی است.

وی گفت: بسیاری از کشورها با مشکل پیری جمعیت مواجه هستند که خوشبختانه با تدبیر ویژه و دستور مقام معظم رهبری این دستور تبدیل به قانون شده است و در خصوص آن واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی از آمادگی آن اداره کل برای پویش‌های بعدی خبر داد و بر تامین اراضی برای باقیمانده افراد تاکید کرد.

جنتی گفت: در نهضت ملی مسکن آمادگی داریم افرادی که تایید نهایی شده اند و متقاضی موثر هستند عملیات ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن شروع شده است.

 

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۵:۴۳
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |