کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی برگزار شد

کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

در این کنفرانس ، علاوه بر برگزاری کارگاه‌های تخصصی و بررسی مباحث مدیریت نگهداشت ساختمان، مقامات علمی و اجرایی به ایراد سخن پرداختند.

دبیر شورای سیاستگذاری کنفرانس ملی «مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی» در این همایش گفت: برگزاری این کنفرانس، کلیدواژه‌های اساسی دارد و این موضوعات جلوه‌ای از ارتباط صنعت و دانشگاه است.

منوچهر شیبانی اصل دبیر شورای سیاستگذاری همایش مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی گفت: نگهداشت ساختمان مجموعه اقداماتی است که برای اطمینان از بقای شرایط بهره دهی در دوره بهره برداری ساختمان لازم است. همچنین به کارگیری از واژه تعمیرات در مورد ساختمان که خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، درست نیست؛ چراکه نگهداشت امری فراتر از نگهداری و تعمیر است. وی تصریح کرد: اهداف نگهداشت ساختمان شامل افزایش عمر ساختمان و تامین ایمنی بهره برداران و اشتغال زایی و حفظ سیمای شهری و ... است.

در ادامه این کنفرانس مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سخنان خود مطرح کرد؛

چرا افراد بی‌تخصص در بخش نگهداری ساختمان فعال هستند؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن اعلام کرد: اکنون با وجود بالغ بر ۷۰۰ هزار مهندس در کشور همچنان از افرادی که هیچ تخصصی در ساختمان ندارند برای نگهداری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن در کنفرانس ملی مدیریت نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در دانشگاه آزاد ساری گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن در ۲۶ استان در حال ساخت مسکن است.

جواهری تفتی تصریح کرد: خروجی این کنفرانس منفعت عمومی است و مردم نیازمند مسکن با کیفیت هستند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردم از بی کیفیتی و رها شدگی ساختمان‌ها بعد از ساخت رنج می‌برند. از این رو ضروری است که در مورد قانون تملک آپارتمان تجدید نظر شود.

به گفته جواهری؛ بایستی از افراد صاحب صلاحیت برای نگهداری ساختمان استفاده شود. اکنون با وجود بالغ بر ۷۰۰ هزار مهندس در کشور همچنان از افرادی که هیچ تخصصی در ساختمان ندارند برای نگهداری از ساختمان‌ها استفاده می‌شود!

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گفت: بایستی خروجی هاب این کنفرانس پایش شود. همچنین بحث هوشمند سازی باید وارد بحث نگهداری از ساختمان شود. در بسیاری از نقاط دنیا هم اکنون اینترنت اشیا و هوشمند سازی وارد صنعت ساختمان شده است.

۴ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵
روابط عمومی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن |
Loading