وزیر مسکن: 12 هزار میلیارد ریال برای زیرساختهای مسکن مهر پیش بینی شد

وزیر مسکن: 12 هزار میلیارد ریال برای زیرساختهای مسکن مهر پیش بینی شد
وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت برای تامین زیرساختهای آب و برق و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر در کشور 12 هزار میلیارد ریال بودجه پیش بینی کرده است.

به گزارش ایرنا، "علی نیکزاد" پجنشنبه شب در نشست شورای مسکن خراسان شمالی اظهارداشت: چهار هزار میلیارد ریال از این بودجه از محل منابع داخلی وزارت نیرو، چهار هزار میلیارد ریال از نهاد ریاست جمهوری و یک سوم دیگر نیز از بودجه استانداری ها تامین می شود.
وی اضافه کرد: شرکتهای آب و فاضلاب و برق استانها موظف به تامین بودجه از وزارت نیرو برای اجرای زیرساخت ها توسط سازندگان مسکن مهر هستند.
وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای گازرسانی و تلفن نیز شرکتهای گاز و مخابرات باید بودجه مورد نیاز را از محل فروش امتیاز انشعاب گاز و تلفن ثابت تامین کنند.
نیکزاد تصریح کرد:دولت با تخصیص این اعتبار، وزارت نیرو را مکلف کرده تا امکانات زیربنایی را برای سازندگان مسکن مهر ایجاد کند و در این بخش شرکتهای آب فاضلاب و برق موظفند تا خدمات مورد نیاز را ارایه دهند.
وی گفت: امسال وزارت مسکن برنامه ساخت یک میلیون و 140 هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده که یک میلیون و 70 هزار واحد آن از طریق بانک مسکن و مابقی از سوی سایر بانک ها تامین اعتبار می شود.
وزیر مسکن اظهار داشت: دولت برای ساخت مسکن مهر در مناطق روستایی نیز برنامه 400 هزار واحد مسکونی را از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار دارد که 20 هزار واحد آن در سال جاری اجرایی شده است.
نیکزاد افزود: سهمیه استانهای کشور برای ساخت مسکن مهر در مناطق روستایی ابلاغ شده و هر استانی که بتواند هر میزان ظرفیت ساخت را افزایش دهد، تسهیلات مورد نیاز را دریافت می کند.
وزیر مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مهر در دولت نهم و دهم علاوه بر ایجاد بالغ بر دو میلیون شغل، موجب رونق در سایر بخشهای اقتصادی و تولیدی شده و با توجه به زمین رایگان، از دلال بازی در این بخش کاسته و نرخ بیکاری را کاهش داده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون با اجرای طرح مسکن مهر در برخی استانهای کشور تقاضاها پاسخ داده شده و با تکمیل و تحویل این واحدها دیگر دلال بازی در این استانها به صفر رسیده و بیش از نیاز در این استانها مسکن وجود خواهد داشت.
نیکزاد میانگین ساخت هر متر مربع مسکن در سطح کشور را 9/2 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: چنانچه انبوه سازان داخلی نخواهند با این قیمت مسکن بسازند یک شرکت ترک حاضر به ساخت مسکن با قیمت پایین تر از این نرخ است.
استاندار خراسان شمالی نیز مهمترین اقدام دولت نهم و دهم را اجرای طرح مسکن مهر ذکر و بیان کرد: دولت با اجرای مسکن مهر توانست جلوی بازار سیاه و دلال بازی در بخش مسکن را بگیرد.
"ابوطالب شفقت" اظهار داشت: دولت با واگذاری زمین رایگان برای ساخت مسکن مهر کمک بزرگی به مردم، بخصوص اقشار کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن کرده است.
وی اضافه کرد: دولت با این رویکرد در بخش مسکن به مدیریت سرمایه در کشور کمک کرده و سرمایه های سرگردان در جامعه را به سمت تولید سوق داده است.
استاندار خراسان شمالی که پس از انتصاب در ابتدای هفته جاری، امروز در نخستین نشست توسعه استان شرکت کرده بود، وضعیت زیرساختهای این استان را عقب مانده توصیف کرد و خواهان تلاش بیشتر مدیران برای جبران این عقب ماندگی ها شد.
"نقدی پور" دبیر شورای مسکن خراسان شمالی نیز گفت: در استان خراسان شمالی 12 هزار واحد مسکونی طرح مهر در دست ساخت است که حدود چهار هزار واحد آن در شهرهای بجنورد و شیروان آماده بهره برداری می باشد.

۴ اَمرداد ۱۳۸۹ ۱۴:۲۳
خبرگزاری ایرنا - واحد روابط عمومی شرکت |